Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 88 ggr
Rådjurstoken
4

Goldie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Minns ni Goldie? Med stor sannolikhet är det hon som är framme idag på morgonen.

Magi-cat
0

Så fin bild och så söt! 😍 Hon ser glad och nyfiken ut.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
0

Så roligt att hon har klarat sig. 😍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Rådjurstoken
2

Tack Magi-cat och Carmarino! Visst är det roligt att Goldie har överlevt jakten. Hon ser ut att vara i fin form för årstiden, och kommer säkert att klara den (med lokala mått) ganska hårda vintern också. Fortfarande har vi tvåsiffriga minusgrader varje natt, men om prognoserna stämmer kommer det inte att vara fullt så kallt fram i veckan. Men vi kommer att få mer snö. Tur att jag har rejält med foder i lager nu. Sändningen jag väntade på kom till slut!

Olle

Carmarino
0

Så bra att fodret kom fram i tid. Här har vi nästan ingen snö, men det är rätt kallt på nätterna. På dagen har solen varit framme och då är det så pass varmt att den lilla snön som är kvar smälter undan rätt bra.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Sabah
0

En riktig sötnos! 😊

💖🧡💛💚💙💜

Rådjurstoken
1

Tack Sabah! 🙂

Olle