Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 109 ggr
Rådjurstoken
4

Rådjur i morgonsol

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En råbock med fina horn är framme på morgonen…

• Redigerat 2021-04-24 08:29 av Rådjurstoken
Rådjurstoken
3

…på väg mot foderstället.

Rådjurstoken
3

En ung råget njuter också av morgonsolen.

Carmarino
2

Väldigt vackra bilder. Rådjur gör sig bra i det ljuset. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Magi-cat
0

Vackert! 😻 Vilka ögon!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sabah
0

Håller med Carmarino, ljuset framhäver verkligen deras skönhet! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

Rådjurstoken
3

Tack för era kommentarer. Här har en vuxen råget också kommit fram.

Lussan20
1

De är både söta, vackra och otroligt fina i solljuset, ibland nästan som spunnet koppar! Mvh/WL

fridelfina
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Återigen fina bilder på vackra rådjur! Fick bilder på en av mina häromkvällen, inte lika vacker päls alls! Och mobilkamera bidrog väl inte fullt ut heller ….

Rådjurstoken
2

Tack Wonnalesan! Och Fridelfina, många rådjur är kraftigt angripna av pälsätare nu. Här är rågeten Julias två fjolårskid, som jag fotograferade igår kväll. Dottern, till vänster på bilden, har det kraftigaste angreppet jag har sett på länge. Betydligt värre än rådjuret på dina bilder. Som väl är, så är det inte alls så farligt som det ser ut. Om ett par månader kommer djuren att ha så fin sommarpäls att det kan vara svårt att tro att det är samma individ. Den största faran är helt klart om någon mindre påläst jägare får se dem och tror att de måste avlivas av barmhärtighetsskäl. Det behövs inte alls!

Rådjurstoken
3

Mamma Julia har koll på sina små.

fridelfina
0

#9: Jo, jag vet, de blir minst lika fina som dina första bilder om ett tag 😉
Tack för att du delar bilder på dina mer eller mindre luggslitna. Tänkte du bodde i område där det inte var problem med pälsätare men så var inte fallet.

Rådjurstoken
1

Pälsätare finns allt här också, även om angreppen just på min matplats hittills har varit ovanligt lindriga i år. Julia och hennes kid håller till ett par kilometer därifrån, i ett område där jag brukar vara ute och smyga på kvällarna.

Olle