Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 122 ggr
Rådjurstoken
7

Förlåt, Daphne!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår kväll fick jag fina bilder på Daphne i en hage full av härliga smörblommor.

Rådjurstoken
5
Rådjurstoken
5
Rådjurstoken
5
Rådjurstoken
7

Plötsligt ser jag något i gräset, en meter framför mina fötter. Oj! Snälla Daphne, det var verkligen inte meningen att vara så närgången mot ditt lilla barn. Jag gick genast därifrån, för att inte störa mer.

Uppkatten
1

Så fin bebis! Det blir många fina djurbilder nu med smörblommor.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

UlrikaD
1

Men oj vad nära. Men hon borde väl känna igen din doft vid det här laget och veta att du inte är nåt hot. Även om hon måste fundera på hur du kan låta bli att tugga på blomsterprakten.😘

Carmarino
1

Tror att hon förlåter dig. Hon vet ju att du inte är farlig för hennes kid. 😍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Sabah
1

Du kunde nästan ha snubblat på den lilla, väld dold i gräset som den är!

Du ses förhoppningsvis som en del av "hemmiljön"! Daphne är inte helt obekant med din närvaro!

Väldigt somriga och fina bilder! 😊

💖🧡💛💚💙💜

Rådjurstoken
4

Tack för era kommentarer. Ja, Daphne har ett visst förtroende för mig, men det hela bygger på att jag uppför mig respektfullt och inte gör för många övertramp. En sådan här störning gör nog inte så mycket, men det får inte hända för många gånger. Daphne är inte helt orädd för mig. Hon är ett vilt djur och måste behandlas som ett sådant.

Olle

Lussan20
0

Som alltid underbara foto! Mvh/WL

Rådjurstoken
0

Tack Wonnalesan! 🙂

Olle