Badorm
Wow, vilka bilder! 👏👏👏
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Fina bilder! 😻
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Det måste höra till ovanligheten, att se en orm bada! Åtminstone har då aldrig jag sett det! ☺️
Verkligen snyggt fångat! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Det brukar nog simma snokar vid vår lilla badplats här på orten också. 😉
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Har sett det några gånger. Snokar gillar att bada, men de håller sig undan om det är mycket folk i rörelse.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Fin orm
Jag tror att man många gånger missar simmande ormar, för man ser ofta bara huvudet, och så tror man att det är någon insekt som befinner sig i vattnet. Det som var häftigt med de här ormarna var att de låg uppe på näckrosbladen och solade sig mellan simturerna…
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#8: Fantastiska bilder. ❤
Härligt! Snoken kallas ibland vattensnok (som alltså inte är en egen art) eftersom man så ofta ser den i och vid sjöar.
Olle
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
#8 Härlig bild! 🙂
Nog har man hört talas om att de simmar men de håller sig nog oftast på lugna platser. Kul att du fick se dem och även möjlighet att fota! 🙂
💖🧡💛💚💙💜