Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 89 ggr
Rådjurstoken
6

Råget i högt gräs

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här rågeten kom förbi i den höga växtligheten utanför mitt köksfönster alldeles nyss. Kanske lockades hon av de färska björnbärsbladen som kommer upp lite här och var.

Carmarino
0

Det ser ut att finnas många godsaker där. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Rådjurstoken
5

Ja, här finns både mat och skydd. Strax efter att jag hade lagt in den första bilden här igår var hon framme igen, mer öppet. Jag fick flera bilder på henne.

Rådjurstoken
5
Rådjurstoken
5
Rådjurstoken
5
Rådjurstoken
5

Minns hon kanske foderhögarna jag brukade lägga ut på den här berghällen i vintras?

Carmarino
0

Hon verkar i alla fall ha full koll på dig. Kanske hon undrar varför restaurangen är stängd. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Rådjurstoken
4

Hon kan knappast klaga nu när det finns ett sådant överflöd av grönska. Inte heller den lille ungbocken som var framme samtidigt.

• Redigerat 2021-06-30 06:17 av Rådjurstoken
Rådjurstoken
5

Det är inte han med "skiftnycklarna".

• Redigerat 2021-06-30 06:18 av Rådjurstoken
Carmarino
0

#8: Nej, hon är säkert nöjd med smörgåsbordet som serveras, men hade nog inte tackat nej till dina godsaker heller. 😊

Carmarino
0

#9: Men stilig är han ändå. 😍

Rådjurstoken
0

Tack Carmarino! 🙂

Olle

Uppkatten
0

Många fina bilder!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.