Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 83 ggr
Rådjurstoken
5

Strandskator

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är gott om växande fågelungar nu. Här är mamma strandskata ute med sina ungar.

Rådjurstoken
5

"Så här gör man när man fångar en mask!"

Sabah
1

"Se och lär!" Fina bilder på familjen! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Vi hade faktiskt besök av två strandskator häromdagen. Vad jag kan se så var det dock vuxna fåglar.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
0

Jättevackra fåglar! 😻

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Uppkatten
0

Jag har aldrig träffat på en Strandskata, men hoppas att få träffa på sådana framöver….! De har ett utseende som kameror gillar 😊.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Magi-cat
0

Jag har bara sett strandskator vid ett par tillfällen, men det är verkligen så man stannar och bara beundrar dem!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
1

#6: När de spatserade runt på gräsmattan här så var det näbben jag lade märke till först. Såg dem från köksfönstret och kände att jag bara måste gå ut på balkongen och fotografera dem.

Fick zooma rätt mycket för att få närbilder. Som synes på min tredje bild var de rätt långt borta - men man kunde ändå inte undgå att lägga märke till dem.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Rådjurstoken
0

Carmarino, vad roligt att du också har fått så fina bilder på strandskatorna! 👍

Olle

Carmarino
1

Tack Olle. Blev själv förvånad över att bilderna blev så pass bra med min lilla Panasonic Lumix DMC-TZ70 och med så mycket zoom. 🙂

• Redigerat 2021-07-04 08:42 av Carmarino