Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettallmänt
Läst 92 ggr
Uppkatten
4

Pärlemorfjäril...?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag återvände till mina trollsländor i dag, och träffade på den här fjärilen som var väldigt social. En Silverstreckad pärlemorfjäril kanske, tar gärna emot hjälp vad gäller artbestämning! 😊

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
4

En riktig snygging…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
4

Redo för start…?!

Uppkatten
4

Och så en avslutande "porträttbild" till körkortet…? 😊

Tarotstollan
1

Jättefin!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pyttelite
0

Den var verkligen vacker i vilken biotop hittade du den?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Uppkatten
0

#5 I ett stort naturreservat, intill en liten "tjärn" där det bor salamandrar, sländor mm.

Pyttelite
0

#6: Vad växer det för blommor?

Uppkatten
2

#7 Oj, bra fråga. En massa "vass" i vattnet förstås, och så en massa låga spännande växter (se bild). Inga direkta ängsblommor precis i närheten, utan då måste man längre bort i området.

Pyttelite
1

#8: Ok!

Ser nästan ut som ett möjligt kalkkärr i vilket fall så har du avbildat en rejäl planta sileshår. 😊

Carmarino
1

Fantastiska bilder. Särskilt "körkortsfotot". 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Vixxen
1

#10: Ja, den bilden var verkligen porträttlik!😄

Sabah
1

Mycket fina bilder! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

Rådjurstoken
1

Kan bara instämma, det var riktigt fina bilder. Visst är det en silverstreckad pärlemorfjäril.

Olle