Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettallmänt
Läst 117 ggr
Uppkatten
2021-07-04 21:52
5

Padda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I kväll måste det ha varit hundratals pyttesmå paddor som skuttade runtikring på kolonilotterna och borta vid dammen. Det var nästan omöjligt att inte trampa på dem.

Jag gick ner för en sluttning till dammen och det for små-paddor åt alla håll. Mina fötter kändes med ens jättestora… Men jag tror att jag lyckades hålla ordning på både fötter och paddor.

En mobilbild - där paddan ser ut som en jättepadda! 😊 Ja, bilder kan verkligen luras…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
2021-07-04 22:29
0

Söt! Hur stor är den i verkligheten?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Uppkatten
2021-07-04 22:30
0

Max 2 cm lång och en knapp cm bred… 😊

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
2021-07-04 22:52
1

Det var inte stort!😄

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2021-07-05 00:46
1

Det var sådana jag brukade mata min snok med. 😱🙂

Känner igen det där med att de finns överallt och att man får se upp var man sätter fötterna. När de lämnar vattnet där de föddes är det rena lämmeltåget.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Uppkatten
2021-07-06 20:29
0

Snoken vid den lilla "tjärnen" i skogen verkar mest göra utfall mot sländorna…

Carmarino
2021-07-06 21:29
0

Det är inte alla snokar som äter paddor fick jag lära mig. Många var förvånade över att min snok gjorde det, för tydligen äter de mest grodor. Han var dock uppvuxen på ett ställe där det fanns gott om paddor, så jag gissar att han var van vid det.

Dessutom åt han gärna vattenödlor (salamander), vilket inte heller var så vanligt eftersom de är giftiga. Vuxna snokar klarar dock av det, men vi lärde oss tyvärr den den hårda vägen att samma inte gäller för småsnokar. (En kompis snokhona lade ägg, som resulterade i en massa småsnokar på ca en decimeter.)

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ