Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettallmänt
Läst 95 ggr
Uppkatten
2021-07-14 13:54
5

Skata

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Träffade på en söt skata på kvällspromenaden… 😊

Gissar att den inte var så gammal. Den såg ut att ha buklandat på någon vänster… 😊

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Carmarino
2021-07-14 15:51
1

Skator är roliga fåglar. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Rådjurstoken
2021-07-14 18:39
2

Trevligt! Det tycks vara gott om ganska nyss utflugna skatungar nu. Idag flög faktiskt en skatunge in genom mitt köksfönster - och genast ut igen när den såg mig, som väl var.

Olle

Magi-cat
2021-07-14 19:45
2

Underbar! 😻

Såg tre skatungar som var jättetuffa och skulle jaga bort en katt. Vilket skrän! 😃😻
Katten var inte inte särskilt bekymrad …

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
2021-07-15 02:14
2

#3: Fast skator (de vuxna) kan mycket väl jaga iväg en katt. Vi hade en väldigt tuff katt en gång, som hade fångat en skatunge. Resten av den sommaren kunde hon knappt lämna tomten. Så fort hon försökte gick hela skatflocken till attack.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2021-07-15 08:32
2

Jodå, de kan allt! Fast just de här ungarna höll väl på och lärde upp sig …😊

Annars har vi också haft skator som roat sig med katterna, noppat i deras svansar och retat dem så ofta de kom åt …

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen