Jungfrusländor
Skulle gå och fota Nötkråkor, men det var en massa tjurar/kvigor (?) ivägen… Så jag blev kvar på den lilla träbron och försökte fota Jungfrusländor. Det var igenvuxet och väldigt lite vatten i ån, så det var svårt att komma nära. Men de är vackra de här sländorna!
Det kom också fiskar i olika storlekar simmandes under bron. Den största var säkert 50 cm, och promenerade väl snarare än simmade i det grunda vattnet…
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Underbara små älvor! 🧚♀️ Ny bekantskap för mig, har aldrig träffat på dem!
Fin bild på snoken också! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Vackra bilder allihop. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jättefina sländor! Jungfrusländorna har så vackra färger. Och att du snokar upp en snok lite här och var är ju alltid trevligt också.
Olle
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
Älvor och feer tänkte jag också på, magiska bilder! 😻💚
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag träffade på jungfrusländor första gången för något år sedan. Först begrep jag inte riktigt vad jag såg, det såg ut som någon slags svarta magiska fjärilar. Jag blev tvungen att åka tillbaka dit och leta en annan dag, för att ta reda på vad det var. Sedan när jag lyckades komma nära såg jag att de mestadels var (grön-)blå. Även jag tänker på älvor och feer, saga och magi när jag ser dem. 😊 De är enorma personligheter.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.