Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 109 ggr
Mari
10

(H) Kattungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Kattungar är verkligen för söta för sitt eget bästa, eller hur!?

Antog en riktig utmaning med att fotografera livliga kattungar som absolut inte ville sitta still eller vara med på mina idéer. Som grädde på moset så körde jag med mitt fasta 50mm objektiv och med så kort skärpedjup som möjligt, helt galet när det gäller kattungefotografering men jag tycker att det gav utdelning.

Lämna gärna konstruktiv kritik, vad kan bli bättre?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

kara_murray
1

Åååhh… bedårande!!🥰🥰🥰🥰❤❤❤❤❤

Uppkatten
0

Jag har själv fotat mycket kattungar, och det är verkligen en utmaning. De rör sig liksom hela tiden även när de är stilla, och ju yngre de är desto mer av sådana rörelser har de. Jag tycker att de två liggande bilderna är superfina. Den stående bilden tycker jag kanske har lite onödigt mycket luft ovanför kattungen, men det är ju en smakfråga, och hänger även lite på vad man ska använda bilden till. Ibland vill man ju t ex få plats med text i bilden.

Men superbra resultat och superbra jobbat!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Sabah
0

Det var verkligen en stor utmaning! Som du klarade bra! Mycket fina bilder! 👍🏻😊

Bedårande kattungar med vacker rekvisita! 🙂 Färgerna harmonierar bra och snyggt komponerat. Jag tycker om att man ser mer av stolen i den stående bilden! 🙂

💖🧡💛💚💙💜