Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettallmänt
Läst 134 ggr
Uppkatten
4

Duva

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Träffade på en snygg vit duva… 🥰 Lite större än de andra duvorna, och verkade lite allmänt bortkommen.

Gissar att det är någon slags "tamduva" som anslutit sig till "stadsduvorna"…? Ej ringmärkt.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

• Redigerat 2021-09-01 14:10 av Uppkatten
Carmarino
1

Så fin. 😍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Sabah
2

En fredsduva! 🕊️ Som det ser ut i världen är det nog lätt att känna sig bortkommen!

💖🧡💛💚💙💜

Magi-cat
2

Så vacker!

En fredsduva och gärna fler skulle verkligen behövas! 💖

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Grodan
3

Åh, det måste betyda TUR!!!

Jag brukade alltid inbilla mig när jag bodde i 08 och såg en duva i annorlunda färg att det betydde tur… 🙃🙃🙃

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Rådjurstoken
0

Trevligt! Duvan är egentligen ingen bra fredssymbol, eftersom de kan vara rejält aggressiva. Men visst är en vit duva vacker!

Olle

Sabah
0

Blev nyfiken på den vita duvan som fredssymbol…

Från Wikipedia:

Fredsduva är en kristen symbol för fred. Den härstammar ur berättelsen om Noa som släppte ut en duva från Noas ark för att hitta land och den kom tillbaks med en olivkvist.

💖🧡💛💚💙💜

Uppkatten
0

#5 Allt är relativt. En freds-sothöna hade varit än mer problematiskt 🤣.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Sabah
0

En annan komplex fågel är knölsvanen som ofta ses som en kärlekssymbol men den kan visst vara direkt farlig!

💖🧡💛💚💙💜

Uppkatten
1

#8 Men den heter ju i alla fall "knöl" i förnamn, vilket redan det borde få en att dra öronen åt sig… 😂

Sabah
1

#9: 😄

💖🧡💛💚💙💜

Draken
1

Så vacker 💕

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis