Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 81 ggr
Rådjurstoken
6

Daphne och kiden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är åkrarna skördade och ger inte mycket skydd åt Daphne och hennes två döttrar. Men i dikena finns den höga växtligheten kvar.

Rådjurstoken
5
Rådjurstoken
5
Rådjurstoken
5
Rådjurstoken
5
Rådjurstoken
5
Rådjurstoken
4

Kiden är nu tre månader gamla.

Sabah
0

Sötnosarna 😍

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
0

Lite riskabelt utan skyddande växtlighet, men det kanske finns en del god mat där åtminstone.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Magi-cat
0

Underbara bilder på sötisarna, roligt att se dem. 😍

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Rådjurstoken
4

Tack för era kommentarer. Visst finns det fortfarande god mat på åkrarna, bland annat massor av småplantor av åkermolke som de älskar. Igår kväll såg jag för första gången Daphne och kiden äta nedfallna äpplen på ett ställe där de inte brukar vara i vanliga fall. Min matplats har de inte inom räckhåll, men det är klart att de lockas av en sådan här rikedom i åkerkanten.

Magi-cat
0

Vi har ett rådjur som kommer och äter äpplen i trädgården. 😍 Jättesött!

Igår såg jag hela fem rådjur på fälten i närheten, så de hittar nog också något gott att beta där.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Rådjurstoken
1

Vad roligt! Än går det ingen nöd på dem, så det gäller att äta upp sig inför de betydligt hårdare tider som snart ska komma.

Olle