Råttor på besök
Så fina! Är det vilda råttor eller kan de vara sådana som är utslängda?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
De här är nog vilda råttor. Fast rätt orädda 😊.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Visst är de söta! Fina bilder! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Tyvärr anses de ju som skadedjur, men utan möss och råttor hade våra avlopp varit betydligt mer igenkorkade än de är. Råttorna är duktiga på att hålla rent. (Har ingen källa på det nu, men läste om det i en artikel för några år sedan.)
Söta är de i alla fall. 😍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Råttan i #0 #1 #2 är en unge
De andra är vuxna
Jäääklar vilken grov svans #4
Jättefina 💗
Fina bilder på fina djur! Även om man kanske inte vill ha dem riktigt överallt. 😉
Olle
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
#9 Det stämmer bra att där fanns både ungar och vuxna råttor. En del av råttorna var riktigt stora 😊.
Det ryktas om att det har setts en bäver i samma damm, men jag undrar om det inte bara var en blöt jätteråtta 😏.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Det här skulle jag tro är en mamma med unge.
Kan säga att fåglarna var rätt sura på dem, inte minst änderna försökte jaga bort råttorna emellanåt…
Råttorna visade inte särskilt mycket respekt heller, jag såg en råtta som mer eller mindre sprang upp på en and… (som förstås blev så där måttligt road…).
#13 haha ja råttor kan vara små terrorister…
Åh, råttor är ju lätt ett av de sötaste djurslagen ever.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell