Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-lätt
Läst 411 ggr
[Linsenhejhej]
0

Tindra ut i snön- Kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För första gången är Tindra ute i snön. Vad tycker ni om själva bilden?

[Linsenhejhej]
0

En till bild.

[Linsenhejhej]
0

.

Jennie104
0

Sööt katt :D Jätte bra bilder

AmandaF
0

Jättegullig katt .. :)

Jordgubbsgodis
0

söt

[Linsenhejhej]
0

Ingen dålig kritik? Jippi!

KickanW
0

Sånt här är så onödgt. Att katten är söt vet väl alla redan? Det här är en fotosida.

#0: Fokus ligger väl inte på katten? Lite trista färger. Tråkigt att huset kom med i överkanten, kanske ska beskära bort det? Jättefin komposition annars. Katten är på väg in i bilden :)

#1: Alldeles för ljusa färger.

#2: Du har kapat svansen och man har ingen kontakt med katten. Även för ljus och för trista färger här.

[Linsenhejhej]
0

Tack :) Ok, ska fixa..

[Linsenhejhej]
0

Blev den här bättre?

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=23c93442-9f43-4d21-b162-009f71bd3520&Filename=redigerad 7.jpg)

KickanW
0

Ja, den blev bättre och jag tycker fortfarande att det är finaste bilden. Jättehäftig komposition. Tråkigt dock att fokus ligger på buskarna i bakgruden istället för katten…

KvirrZ
0

Gillar inte riktigt foton när man har sele och koppel på katten.
Gjorde en snabbredigering av bild #2. Så hade jag velat se den :)

- Mvh Emma

Xiox
0

Ja, det är snyggt utan koppel , men det går nog inte att ta bilder på den här katten utan koppel, för hon är en inne katt, och kan smita iväg annars ;) (är Linsenhejhejs syster)

[Linsenhejhej]
0

#12 Här går du runt och snokar när jag är och frågar om kritik! ^^ ;)

#11 Va fin! Tack! Går det att göra så med den bilden jag har på #9 också :)

Xiox
0

#13 det är klart ;)

[Linsenhejhej]
0

Hmm.. Flera som vill ge kritik om dessa "snygga bilder"?

Hallonet
0

#11 det var jätte snyggt gjort utan sele! och vad gulligt att katten hade uppe tassen på typ alla bilder :P 

Miljön hade kanske kunnat vara lite lugnare på bild #1, om du vill ha kritik :P Jag älskade bilderna annars!

[Linsenhejhej]
0

#16 Tack så mycket. Ja, det var ju första gången hon upplevde snön, så hon lyfte upp tassarna för att slicka sina kalla tassar. Nu gör hon inte det längre. Synd att min kamera är sönder, men när den är fixat, så kommer jag med flera bilder av henne i snön.

The-Photo
0

Väldigt platta bilder….

Puma77
0

Jättegullig katt. Sele och koppel går alltid att fixa i efterhand med photoshop el. lik. Viktigt är att tänka på att du har kontakt med katten och att inget stör i bakgrunden. Är skitsvårt (jag vet) att ta bra bilder med en katt i koppel om man själv håller i det. Ett tips framöver kan var om ni är två, där en håller katten och du kan röra dig fritt runt om och knäppa av bilder.

Tror att du kommer göra ett lyft på dina bilder ännu mer och det är lättare att du i lugn och ro kan kolla in fokusen med, utan en katt som drar i kopplet;) Sen är det ju lättare att kunna ta bilder framifrån på katten, jag har alltid en rumpa eller snett bakifrån på min katt som hon far runt när jag håller i kopplet.

Bara några saker man kan testa. Fint namn på din söta katt med;)

//Pia

[Linsenhejhej]
0

#19 Tack så mycket. Ja, det är svårt när Tindra går runt omkring samtidigt som jag håller i kopplet och kameran. Tack så mycket för kritiken!