Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettallmänt
Läst 114 ggr
Uppkatten
7

Vinterpromenad 2022

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Passade på att ta en lång tur i skog och mark så här dagen efter stormen… Träffade på en söt häst vid ett av stallen häromkring…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
5

Blev mer förvånad när jag träffade på en larv…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
5

Och därefter en spindel… Vi får hoppas att det är vårtecken!

Uppkatten
5

Annars så ägnade jag mig mest åt att fota is…

Uppkatten
5

De där riktigt stora istapparna som hänger som vattenfall ner från bergknallarna finns ännu inte, men de här är fina de med… 😊

Uppkatten
5

Istäcke…

Magi-cat
2

Söt häst! 😻 Fina bilder!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
2

Vackra vinterbilder.

Levde verkligen larven och spindeln? De måste ha vaknat lite för tidigt. Hoppas de klarar sig till våren.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Uppkatten
0

#7 Jag är osäker på om larven levde, men spindeln såg i högsta grad levande ut. Kanske blåste de ner från sina vinter-bostäder under stormen igår…???

Carmarino
2

#8: Vi får hoppas på det bästa. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Rådjurstoken
3

Fina bilder! Så fort solen tittar fram och det blir lite plusgrader kan diverse smådjur vakna och titta fram. Jag hade ju en nässelfjäril för ett par veckor sedan. Däremot vet jag inte om de överlever om de överraskas av plötslig sträng kyla igen innan de har hunnit krypa tillbaka till sina övervintringsplatser. Eller om det är plusgrader en längre tid, så att de är vakna och förbrukar energi utan att hitta någon mat. Det bästa för alla smådjur är att sova nu på vintern.

Olle

Sabah
1

Isformationer är så vackert! 😊 Fin bild på hästen också! 😊

Krypen har nog blåst fram, spindeln har nog bättre förutsättningar, de är snabba och kan snabbt ta sig till en vintergömma.

💖🧡💛💚💙💜