Vinterpromenad 2022
Söt häst! 😻 Fina bilder!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Vackra vinterbilder.
Levde verkligen larven och spindeln? De måste ha vaknat lite för tidigt. Hoppas de klarar sig till våren.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#7 Jag är osäker på om larven levde, men spindeln såg i högsta grad levande ut. Kanske blåste de ner från sina vinter-bostäder under stormen igår…???
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#8: Vi får hoppas på det bästa. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Fina bilder! Så fort solen tittar fram och det blir lite plusgrader kan diverse smådjur vakna och titta fram. Jag hade ju en nässelfjäril för ett par veckor sedan. Däremot vet jag inte om de överlever om de överraskas av plötslig sträng kyla igen innan de har hunnit krypa tillbaka till sina övervintringsplatser. Eller om det är plusgrader en längre tid, så att de är vakna och förbrukar energi utan att hitta någon mat. Det bästa för alla smådjur är att sova nu på vintern.
Olle
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
Isformationer är så vackert! 😊 Fin bild på hästen också! 😊
Krypen har nog blåst fram, spindeln har nog bättre förutsättningar, de är snabba och kan snabbt ta sig till en vintergömma.
💖🧡💛💚💙💜