Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 280 ggr
Ceciliajacobson
0

Hundfoto!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår tog jag uppdraget att ta lite porträtt på en hund. Det var super kul, men är då ingen expert på att fota hundar men trots det är jag väldigt nöjd. Ni får väldigt gärna kommentera bilderna & ge tips tills nästa gång!

Ceciliajacobson
0

Bild 2

Ceciliajacobson
0

Här kommer den.

Ceciliajacobson
0

bild3

anderssonnatta
0

det syns inte alls att du inte brukar ta kort på hundar. vad har du för kamera?

Ceciliajacobson
0

Haha, de var väl skönt att höra. Sanningen är att de var första gången jag gjorde en privatfotografering på hund. Självklart har ja väl fotat lite "ploy" bilder på andra hundar, men som sagt, första fotograferingen på allvar :)

Jag fotograferar med en nikon d80 som jag köpte i början på våren -07. Stormtrvis!

[Linsenhejhej]
0

Väldigt bra skärpa på bilderna, och hunden ser inte uttråkad ut. Ja, vad har du för kamera?

Ceciliajacobson
0

Tack så mycket. Bilderna kan ses på min hemsida, www.ceciliajacobson.se. Där även en till är inlagd. Som jag skrev där uppe, jag använder mig av en nikon d80.

[Linsenhejhej]
0

#7 Okej. Jag skrev samtidigt som du skickade in tror jag..

Ceciliajacobson
0

Vill gärna ha mer Kritik!

Någon som kan offra sig?

Minka
0

Gillar dom två sista bilderna mest, den första kändes lite tråkig faktiskt. Mer luft både i över och underkant skulle behövas på bild 2. Känns som att färgerna i bilderna är lite matta, kanske skulle de se bättre ut i s/v, iallafall den första?
Bra jobbat annars!

Ceciliajacobson
0

Tack så mycket! bra att tänka på. Själv har jag bild 1 som favorit. Fastnar lätt för annurlunda vinklar, lite det ag strävar mot i min fotografering. När de gäller färgerna håller jag med dig. Det var en väldigt dimmig dag, och frosten var kvar i gräset! Samtidigt är de väldigt behagliga att kolla på med dessa mjuka färger? Tack för dina åsiker!

Mvh Cecilia

[Malin3033]
0

Älskar verkligen alla bilderna.! Men som tidigare talare kan färgerna kännas lite tråkiga.. Sedan stör jag mig på halsbandet och kopplet.