Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 135 ggr
Fjunex
2

(M) Travhäst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!
Nu har jag hittat tillbaka till iFokus efter flera års frånvaro!
Idag brinner jag för fotografering och målet är (om man får drömma) att bli Formula 1 fotograf men även fota stora travlopp.

Men jag vill gärna utvecklas mer!
Så ber gärna om kritik på en av bilderna som jag i mitt tycke är väldigt nöjd med!

I dagsläget fotar jag med Canon EOS 2000D med Sigma 70-200 f2.8

Uppkatten
1

Tyvärr kan jag inte få upp bilden i storlek, så det gör det lite svårare att bedöma den. Jag gillar farten i bilden, och att hästen har ögonkontakt med fotografen. Det är också bra att det finns luft framför hästen. Jag tycker också att det är lagom med "luft" över och under hästen i bilden.

Jag skulle gärna ha velat få in hela sulkyn i bilden. Här är sulkyns ena hjul beskuret, vilket kanske inte är optimalt. När det gäller bakgrunden så är en travbana en rörig miljö. Jag hade gärna fått bort stolpen som "förlänger hästens mule" ner mot marken och stolpen som sticker upp ur hästens man. Det hade sannolikt krävt seriebilds-tagning och att du följt hästen med kameran och fått en bild tagen strax senare (med förhoppning om att bakgrunden är lugnare där).

Det är snyggt med gruset som far runt hästens hovar, och jag gillar att alla fyra hovarna är i luften på bilden.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.