Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettallmänt
Läst 58 ggr
Uppkatten
2022-03-29 09:10
4

Sångsvanar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har inte träffat på Sångsvanar här i stan tidigare, men härom dagen mötte jag några stycken… 😊

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
3

På väg…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
3

Mot nya äventyr…

Magi-cat
2022-03-29 09:32
1

Fina bilder på vackra fåglar! 😍

Sångsvanar verkar ha blivit mycket vanligare på senare år och man träffar på dem även på oväntade ställen ibland. 🦢🦢💗🙂

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
2022-03-29 11:14
0

Mäktiga fåglar. 😍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Uppkatten
2022-03-29 11:22
0

#4 Ja, kollar man på sista bilden och jämför med de små skrattmåsarna så är det verkligen skillnad i storlek och uttryck 😊

Carmarino
2022-03-29 11:26
0

#5: Ja, man vill inte gå i närkontakt med dem direkt. De lär vara ungefär lika aggressiva som gäss - särskilt när de har ungar. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Uppkatten
2022-03-29 11:36
1

Både gäss och svanar bör mötas med respekt… 😊 Man får använda zoom-objektiv och vara beredd att lägga benen på ryggen… 🤣

Har ett par knölsvanar som jag hälsar på flera gånger varje sommar. Ofta har de 5-7 ungar. De vuxna är rejält kaxiga och det blir många konflikter mellan människor och väsande fåglar. Men folk fattar ju inte heller att man bör låta fåglarna vara ifred och gå en omväg…

Tama gäss blev jag jagad av som barn, hos grannen som var bonde… Vilda gäss har jag fotat på nära håll härom sommaren. De var väldigt lugna och fina, där och då (inga ungar) ända tills någon brädseglare med jättestort segel närmade sig… Då kom de farande i en flaxande skrikande skara och såg livsfarliga ut 🤣.

Nej, det är som vanligt när man är i naturen: inte störa och inte förstöra.

Carmarino
2022-03-29 11:45
3

#7: Tyvärr är det ju många som inte fattar det här med att låta djuren vara ifred. Fast då får de skylla sig själv om de blir jagade av en ilsken svan och får sig ett ordentligt tjuvnyp. 😄

Det närmaste jag har kommit gäss är i Fredriksdals friluftsmuseum, och de var som väl är inte frigående. 😅