Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettoff-topic
Läst 379 ggr
Olysios
0

OT - Trött på vädret!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är detta, bara skitväder hela tiden.. man kommer ju aldrig ut och fotograferar när det bara regnar hela tiden.. för i Norrköping snöar det ju aldrig.. kom typ några cm som sen smälte :'(

Har iaf fixat lite äldre bilder ifrån somras.. då denna bild hade en kapad svans så satte jag dit en svans från en annan bild på hunden som heter Wilma :D

Vad tycks .. ?

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

Dobben
0

haha ja förstår vad du menar :P men jag är mer trött på att det är så himla mörkt! här snöar det iaf x)

Bilden är jättefin! Titta på den innan jag läste om svansen, och tänkte inte alls på det.

Katter3
0

Jag stör mig mest på att det blir mörkt så fort, och att det är grått och disigt.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Olysios
0

mm håller med båda .. idag i skolan klockan var 13.35 och det såg ut som sju ute :S

#1 vad bra at det inte syntes så mkt :D

www.tmfoto.se

Minka
0

Här är det snö och några minusgrader, men väldigt tråkigt dock att det blir mörkt så himla tidigt nu för tiden, hinner aldrig fotografera på vardagarna utan det får bli på helgerna..

Bilden var ju jättefin, märkte inte alls det där med svansen ;)

Katter3
0

Kan också säga att jag inte märkte något med svansen. :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Ellenfyrkant
0

#0 Det där med härliga sommarbilder kanske är mer din grejj då ;D ?

Mvh Ellenfyrkant

Olysios
0

#6 ja det är antagligen det xD

Jag tycker det är så svårt med det skarpa kontrasterna som blir mellan svart och vitt .. då jag har en svart vovve som ofta står modell så är snön helt utfrätt och hunden helt kolsvart :S

www.tmfoto.se

neonrosa
0

Uusch, vädret suger x[ Vi hade massa snö och -5 igår,  häärligt som sjutton. Massa mysig frost och sånt. Men idag är det +4 och reegn & slask :(

1korn
0

här är de bara frost:(…ja vill ha snö!!

Minka
0

Här är det snö (plus att det snöar just nu) och en massa minusgrader ;) Har hållt sig runt 10 minusgrader hela veckan, härligt men kallt!

Migoff
0

Massa frost men ingen snö :'( Tänkte inte heller på svansen!

mjioo
0

#7 fotar du med systemkamera? då ska man när det är såna kontraster mäta emot nåt grått. finns gråa papper att köpa i fotoaffärer med exat rätt nyans(anpassad efter svensk miljö) men de är väldigt dyra.. men som sagt testa mäta ljuset emot nåt grått och sen tar du bilden på hunden i snön!

Olysios
0

#12 okey tack för tipset .. ska testa det :)

www.tmfoto.se