Fågelvandring
I dag var fåglarna lite långt borta, och bilderna är inte redigerade, men vill ändå få visa kompisarna som kommit tillbaka till dammen… 😊
Först ut är den lilla Rörhönan… Blyg är hon, och smyger mest omkring i vassen… 😊
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Fina bilder. De rörhönor jag har träffat på har inte varit särskilt blyga, men så levde de på ett ställe där det brukar vara mycket folk också. Så de hade förmodligen vant sig. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
😍 Så fina de är! Roligt att se bilder!
Rörhönor har jag nog aldrig sett …
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
- Redigerat 2022-04-12 10:57 av Magi-cat
Ja, riktigt fina bilder! Det händer mycket i markerna nu, och även fåglarna lever upp mer och mer. Det är så härligt att höra allt fler sångröster på mornarna.
Olle
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
Nu börjar det bli så där att jag skulle vilja vara ute hela dagarna med kameran i naturen… Lääääängtar efter att få bli pensionär! 😊 Men det är några år kvar ännu…
Hörde att man sett "trolig varg" på mitt revir, typ i förrgår. Så nu vill jag ut och träffa vargen 😊.
Sannolikheten att jag får varg på bild är nog dock försvinnande liten… 😊
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.