Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettallmänt
Läst 93 ggr
Uppkatten
7

Fru Timmerman

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fru Timmerman satt på en vedhög i solen och hade det skönt i skogen i dag… 😊 (Ja, i alla fall så sade andra i skogen att det var en Timmerman…) Eller är det en lövträdslöpare kanske…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

• Redigerat 2022-05-15 19:28 av Uppkatten
Rådjurstoken
1

Fint porträtt! Tyvärr är jag ingen skalbaggsexpert och vågar inte svara på vad det är.

Olle

Carmarino
0

Det ser jättestor ut. Är den det eller är bilden tagen på väldigt nära håll?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Uppkatten
0

#2 Den var kanske 3 cm, så inte jättestor 😊. Men jag gillar att se dem på nära håll 😊.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Carmarino
1

#3: Fast 3 cm är rätt stort ändå. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sabah
0

Fin bild! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

Sabah
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Angående artbestämningen, tror jag mer på lövträdslöpare (eller något annat). Timmerman har väldigt långa spröt. Är dock ingen expert!

Denna har jag fotat, som jag tror är Timmerman.

💖🧡💛💚💙💜

Uppkatten
1

De som hävdade att det var en timmerman sa att det var en hona, därav korta antenner. Min egen uppfattning är att det nog är en annan art 😊

Sabah
0

#7: Då är vi överens! 🙂 Googlade.. Honan har visserligen kortare spröt men fortfarande ganska långa! Se länk: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/St%C3%B6rre_timmerman

💖🧡💛💚💙💜

Uppkatten
0

Jo, jag har googlat tidigare, därav min tveksamhet redan i #0. En av personerna som artbestämde den är dock mkt duktig på insekter, men kanske sa/tog hen fel den här gången. Mig spelar det ingen större roll, jag tyckte det var kul att fota den helt enkelt 😊

Sabah
1

#9: Okej, jag förstår! 🙂 Du fick en fin bild på den! 🙂👍🏻

💖🧡💛💚💙💜