Humlebagge
Vackra!
Vad har du för kamera?
#1 Bilderna på just Humlebaggen är tagna med en gammal Samsung-mobil. 😊
Fotar jag med kamera så använder jag en Sony A6000 med lite olika objektiv till.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#6: Oj,men hur får du så bra skärpa?
#7 Lång övning! Det gäller att ha koll på ljuset, och sedan är det bara att jobba på med många bilder, så lite blåst som möjligt, att hålla mobilen stilla, att zooma in lagom mycket - men inte för mycket (bättre att hålla mobilen närmare insekten i så fall än att zooma mycket).
Och så tar jag väldigt många bilder och jobbar med att vinkla om mobilen lite, lite mellan bilderna för att få så bra skärpa som möjligt. Tålamod - är det som gäller 😊.
Bilderna blir inte alltid så skarpa som jag skulle önska, men de är ofta helt OK även om jag tar dem med mobilen. Fördelen med mobilen är att det är lätt att komma nära insekterna, bara man rör sig lite långsamt.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#8: Tack,ska tänka på det.😃
Vilken vacker bagge. Har aldrig sett en sådan någon gång.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Humlebaggar har jag ofta sett, visst är de söta! 😊 Den ser lite malplacerad ut bland bockarna! 😁
💖🧡💛💚💙💜
#11 Den verkade ha andra intressen än bockarna om man säger så… 😎
En helyllekille som ägnar sig åt elementära saker som mat! 😃
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2022-07-01 13:26 av Sabah
Fina bilder på sötingen! 🙂
Olle
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
JAAAAAAAAAAAA, jag älskar humlebagge! Så fin!