Ovanligt söt spindel!
I dag mötte jag världens sötaste spindel. Tyvärr var den väldigt liten, och jag hade inte riktigt med mig rätt fotoutrustning för att fota denna lilla varelse.
Så det får bli en bild med lite kass skärpa den här gången bara för att visa hur ovanligt söt den var.
Får försöka leta upp den en annan dag för fler bilder (med makro-objektiv) men gissar att den kan bli svår att hitta i alla grönska där ute i naturen…
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Det verkar vara en gurkspindel, Araniella Cucurbitina. 😊
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#1: Gurkspindel?🥒
Vilket kul namn!
Vilka roliga insekter du hittar. Den här ser ut att ha en liten docka på kroppen. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jättesöt! Och vilket passande namn, gurkspindel! 😍💚
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ja, den var söt! 🙂
Olle
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: många insekter skulle vinna på att vara lite större så att folk såg hur söta/fina/roliga/charmiga de är. Då tror jag att människan (kanske) skulle bry sig om insekterna lite mer, och hur de har de.