Snigelkalas
Jag ryser!😖
De behöver också mat 😊.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#2: Sant,men dom är så äckliga!
Tveksamt om människan är så mycket trevligare alla gånger… 😉
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Har också sett hur sniglarna har kalas på varandra, men jag tror inte jag har något foto på det - om nu inte det här föreställer en snigel som äter en annan snigel. Kommer inte ihåg om jag lyckades klura ut det. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag visste inte att sniglar äter på varandra.
Här finns gott om sniglar och även om jag tycker att de är lite läbbiga tycker jag det är så hemskt att se dem torka och dö i solgasset på trottoarerna.
Om jag har möjlighet så brukar jag försöka flytta på så många det går in i buskar och vilda gräs områden. De med snäckor går ju lättare.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
- Redigerat 2022-07-06 17:56 av Tarotstollan
#7: Dom är kannibaler.
När vi klipper dom då krälar dom andra dit o börjar mumsa.
🤢🤮
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#9: Håller med!
Stackars sniglarna. Ni vet väl att man inte kan se om det är en mördarsnigel eller inte. För att avgöra det så måste man obducera dem.
Gissningsvis dör massor av andra sniglar helt i onödan… bara för att folk TROR att det är mördarsniglar…
#12: Känner man inte igen dom på deras bruna nyans?
Nej, det fungerar inte så. Andra sorter är också rödbruna. Själv brukar jag plocka upp sniglarna på kolonin och bära bort dem 50 meter till en skogsdunge. 😊
Vid något tillfälle bad man folk att skicka in mördarsniglar, men de flesta som skickades in var inte mördarsniglar…
Jaha,så intressant!
- Redigerat 2022-07-06 18:33 av Pilspets
#5 Förmodar att bilden ligger. Pantersniglar som hänger i tråden till vänster och har mysigt😉 Organen som syns till höger. Alltså eg under sniglarna.
#17: Det är rätt länge sedan jag tog bilden så jag minns inte om den är liggande eller stående. Tror det är en sten de befinner sig på, så det kan vara så att stenen sluttar så att de både hänger i tråden och ligger på stenen. 🙂
Visste inte att det var pantersniglar. Bra att veta. Tack. 👍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Intressant info om sniglar, Uppkatten, man ser ju ofta artiklar om att göra sig av med 'Mördarsnigeln', med bilder. Hemskt om de är så lätta att förväxla med andra sniglar! 😕
Jag har själv inte fördjupat mig i detta, vet inte ens om de finns här uppe, tror inte det, jag har inget emot sniglar, fridsamma varelser! 🐌☘️💚
💖🧡💛💚💙💜
När jag var barn fanns det inte några mördarsniglar. Däremot fanns det gott om svarta, bruna och en del vita sniglar. Dessa samlade min bror och jag in i naturen. Sedan lade vi dem på en stor plywoodskiva i trädgården. Vi trodde de skulle stanna där. Det gjorde de inte. 😄
Kan ju säga att våra föräldrar inte blev glada när de upptäckte det. Kommer inte ihåg hur många vi hade fått ihop, men jag har för mig att det var någonstans mellan 50 och 100 stycken. 😅
#20: Barns fascination och upptäckarglädje! 😃 Sniglar är kanhända både små och långsamma men de vet sitt eget bästa! 🐌☘️
💖🧡💛💚💙💜
Jag o min syster samlade ochså sniglar o snäckor.
Då hade vi 2 hus mittemot varandra och brukade samla dom i en orange plast skottkärra och visa mormor o morfar i det andra huset.
Dom rymde alltid. Nu förstår jag varför!🐌
#21: De här varken små (ca en decimeter) eller långsamma. Tror inte det tog mer än en kvart så var plywoodskivan tom. 😖😄
#22: Ja en skottkärra är inte svår att ta sig ur för en snigel. 🙂
#24: Nej,vi fick stanna ganska ofta o flytta tillbaka dom o kärran!😃
#25: Kan tänka mig det. Man blir förvånad över hur snabba sniglarna är, eftersom de flesta tror att de rör sig väldigt långsamt.
#23 Skånska racersniglar! 😁🐌
💖🧡💛💚💙💜
#27: 😁
#27: Ja, de är inte heller så sävliga som vi skåningar påstås vara. 😁