Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettallmänt
Läst 44 ggr
Uppkatten
7

Sländlarv med byte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag undrade jag nästan vad jag såg vid vattenhålet…

För visst var det väl en sländlarv…? Ömsom sprattlade den och ömsom flöt den stilla.

På nätet fick jag förklarat att trollsländelarven hade fångat ett byte uppe vid ytan (de brukar annars mest jaga på botten), ev. fjäril. Skräddarna är intresserade eftersom ytan är deras domän, där de jagar insekter som landar i vattnet och inte kommer upp igen.

Spännande bild, tycker jag, om än lite oskarp p.g.a. rörelser i vattnet.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Carmarino
0

Tycker nog den är rätt skarp. Inte lätt att få skärpa under de förhållandena. 👍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Uppkatten
1

Det är alltid lite bökigt att fota sådant som är under vattenytan. Skulle gärna ha utrustning för att kunna fota under vatten 😊. Kul ändå att man ser att det glimtar till i ögat på den. Fast när man kollar på mobilen får man förstora upp för att se det förstås. Undrar vilken slags slända det är….?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.