Äckligt kryp? Kackerlacka?
Verkar vara en Klädesmal.
Jag tycker det ser ut som en vanlig nattfjäril. Jag kan inte mer ingående namn eller arter än så, men nattfjärilar som har vingarna hopvikta för att sova brukar se ut sådär. Finns i olika färger och mönster. Och ja, dom kan vara fasligt snabba när dom springer runt sådär. 😅
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#3: den som var hemma hade långa ”tentacklar” det verkar ju inte dessa ha🤔
#3: jag kan ju verkligen verkligen hoppas på att det vore vanliga fjärilar… 😭😂 önskar jag kunde lägga upp videon jag har här då man ser lite bättre.
Jag tycker det är olämpligt att prata om insekter som äckliga. De är inte äckligare än andra djur, och vi kallar väldigt sällan hästar, älgar, pandor, kungsfiskare mfl djur för äckliga. Som att människan vore så o-äcklig…???
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Om du misstänker kackerlackor hemma tror jag inte du hade tyckt de var så härligt heller kan jag tänka mig! Men jojo är väl människan de allra äckligaste på pappret men det var inte frågan jag ställde :)
Som jag skrev i din andra tråd :
Den ser ut att vara för liten för att vara kackerlacka. Om det , mot förmodan är en kackerlacka , så är det förmodligen Dubia. men tror inte det, då detta isf måste vara en nymf och Dubia kan inte föröka sig utanför terrariet i Sverige.
Lägger upp samma bilder här som jag lade upp i din andra tråd.

Bilder från min Dubiaodling.
Tror snarare att det är någon form av Mott