Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 88 ggr
Rådjurstoken
5

Älgtjur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har en fin älgtjur varit framme på min äppelservering. Tyvärr vände han och drog till skogs precis när jag skulle knäppa, men bilden duger ju som dokumentation tycker jag.

Carmarino
2

Man ser ju att det är en ståtlig herre i alla fall. 👍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Sabah
1

Visst duger den! 👍🏻🙂

💖🧡💛💚💙💜

Uppkatten
2

"Bevis-bilder" är nog så viktiga! 😊

Bättre att han håller till hos dig och äter äpplen, än att han springer runt i skogen och riskerar att råka på älgjägare…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Magi-cat
1

Vad fin! 😍 Hoppas han klarar sig …

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
1

Jättefin, hoppas att han klarar sig!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Rådjurstoken
1

Tack för era kommentarer. Det är bara att hoppas på det bästa för honom. Min jagande hyresvärd har sedan länge lovat att inte skjuta några djur på min matplats, så det hoppas jag att jag kan lita på. Men det finns gott om andra jägare i grannskapet, och djuren är ju inte på matplatsen hela tiden. Särskilt inte så här tidigt på säsongen, då det kan gå veckor mellan gångerna då jag ser något djur överhuvudtaget.

Olle

Tarotstollan
1

Tänk om man kunde sätta upp skyltar om inget skjutande tack!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Rådjurstoken
1

Hade jag varit ensam herre på stället hade jag kanske gjort det, men jag vill ju inte provocera jägarna heller. Har markägaren lovat att inget ska skjutas på den här platsen, har han säkert informerat de andra om saken också. Vad som sedan händer på andras marker har jag ju ingen makt över.

Olle

Carmarino
1

Hoppas han håller vad han lovat och att de andra jägarna också rättar sig efter det.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker