Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 52 ggr
Rådjurstoken
2023-01-27 15:36
4

Blåmesar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni glömmer väl inte att räkna vinterfåglar nu i helgen?

https://vinterfaglar.se/

johan
2023-01-27 15:46
0

Fint ljus! Som alltid i dina bilder.

Vad är det för godsaker du bjuder på?

Mvh // Johan

Rådjurstoken
2023-01-27 16:06
0

Tack Johan! 🙂 Blåmesarna äter jordnötter här på bilden. Fram till för ett par veckor sedan fick fåglarna också blandfågelfrön, men eftersom det inte blev den succé jag hade hoppats får de nu solrosfrön trots att priset på sådana har rusat i höjden. Fett av bra kvalitet (inte de usla talgbollarna som säljs överallt) är också viktigt. Jag gjuter egna fettblock av smör, kokosfett och ister, och har dessutom lyckats få tag i riktig talg som fåglarna också uppskattar. Rådjuren får en blandning av majs, vete, lite solrosfrön och jordnötter samt ibland vilt- eller fårpellets. En blandning som alltid uppskattas. Och så har de ett par saltstenar som ger viktiga mineraler.

Olle

Carmarino
2023-01-27 16:41
0

Fin bild. Det finns inte så många fåglar häromkring nu, och även om det hade funnits hade jag inte vetat vilka de var. Så att räkna dem hade jag varit helt oduglig på. 😄

Såg faktiskt en stor mörk fågel på taket för en stund sedan. Tror det var en kaja, men jag såg inte hela så jag är inte säker. Plus att jag har svårt att skilja kråkfåglarna åt. Den enda jag är hyfsat säker på hur den ser ut är skatan.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2023-01-27 17:38
0

Söta blåmesar! 😍

Som vanligt är det ovanligt lite fåglar här just nu när det är fågelräkning. 😀

Vi får försöka bjuda på något extra gott imorgon.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2023-01-27 20:25
1

Här är det mest kråkor och skator bland husen. På våren kan vi se en del småfåglar. Vi får ju inte mata fåglarna så de håller sig borta från husen här.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!