Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 110 ggr
Rådjurstoken
5

Morgonens rådjur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I morse var det -9 grader innan solen gick upp. Det är väldigt kallt här i Bohuslän.

Rådjurstoken
4

Luna var framme…

Rådjurstoken
4

…med sin lille pojke.

Rådjurstoken
4

En bit ifrån dem gick Silva.

Carmarino
1

Trevligt besök. De ser ut att ha en varm och skön vinterpäls.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Magi-cat
0

De ser fina ut! 😍

Kallt är det, men snart blir det vår!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mandra
0

#3: Du har namn på dem. Så trevligt. :)

Rådjurstoken
4

Tack för era kommentarer. Kylan är inget stort problem för rådjuren på vintern. De har både en varm vinterpäls och ett tjockt fettlager under huden. Det är svälten som är problemet, och därför är det så tacksamt att stödmata dem. Och visst är det roligt att ha namn på dem och kunna följa vissa individer under flera år.

Olle

Mandra
0

#7: Jag känner inte igen våra så mkt att jag kan ha namn på dem.

Cireea
0

Jag har inte följt om du uppdaterat men du ser aldrig till Daphne, Daphnia, Julia, Romeo och några av dom som du ofta skrev om för några år sedan?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

• Redigerat 2023-02-04 20:21 av Cireea
Rådjurstoken
5

#9 Både Daphne och Romeo blev av allt att döma skjutna under hösten 2021, för jag har inte sett dem sedan dess. Daphnia skulle jag nog inte känna igen nu när hon är vuxen (om hon lever). Julia lever förhoppningsvis fortfarande, åtminstone levde hon i somras. Ingen av dessa har hållit till på min matplats, utan jag har följt dem ute i markerna främst under sommarhalvåret. På vintrarna, då dagarna är korta och mörka, har det varit mycket svårt att ha någon kontakt med dem. Jag har börjat skriva på vad jag hoppas så småningom ska bli en bok med Daphne och Ferdinand i huvudrollerna. Bilder saknas inte, så vi får se vad det blir av det.

Olle

Cireea
4

#10 Tack för svaret, så trist med Daphne och Romeo ❤️ Minns att jag följde dina inlägg väldigt flitigt ett tag och det var alltid intressant att få se glimtar från deras liv som du lyckades fånga.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Rådjurstoken
5

Ja, det var en fin tid då jag följde rådjuren ute i markerna. Jag ska erkänna att jag tappade lusten lite förra året, när jag förstod att Daphne inte fanns kvar längre. Henne hade jag följt i sju år och sett ganska många kid växa upp vid hennes sida. Vi får se om jag kanske ger mig ut till våren och hittar nya rådjur (eller andra djur) att följa i markerna häromkring.

Olle

Tarotstollan
4

Så ledsamt med dina pälsklingar!🥹

Låter fint med en bok!💚

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!