Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 55 ggr
Rådjurstoken
4

Ella och pojkarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den märkbart dräktiga Ella kommer gående genom snön.

Rådjurstoken
3

Hon och pojkarna har hört något.

Rådjurstoken
3

Ella fortsätter sin vandring.

Rådjurstoken
3

Finns det något gömt i snön?

Carmarino
0

#1: Oj, vad lika de är. Det syns så tydligt när de står exakt likadant. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Rådjurstoken
1

Ja, det är verkligen inte lätt att se vem som är vem. Jag gissar att det är Ellvin som är närmast till höger - med risk för att det kan vara solen som gör att han ser lite brunare ut.

Olle

Carmarino
0

Förstår inte hur du kan se skillnad på rådjuren överhuvudtaget. Det är imponerande. Fast man lär sig väl att se skillnaderna när man har studerat dem ett tag. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Rådjurstoken
1

Ser man dem ofta under flera månaders tid är det inte så svårt som man skulle kunna tro. Fast det är ganska olika på olika individer. En del, som till exempel Luna, Nova och Silva, har ett så typiskt utseende att jag känner igen dem nästan direkt. Andra är betydligt mer lika varandra, eller har ett så alldagligt utseende att det blir mycket svårare. Att skilja mellan Ella och Stina blir nog svårt när de inte längre har respektive kid bredvid sig. Eller mellan Ellas pojkar och Lunas Lillen när jag inte längre kan gå efter att Lillen är mycket rufsigare av pälsätare. I viss mån kan man även gå efter hur de beter sig och var de brukar uppehålla sig. Stina och Nina är märkbart skyggare än Ella och hennes pojkar.

Olle