Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettallmänt
Läst 50 ggr
Uppkatten
5

Kvällspromenad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Träffade många av naturreservatets invånare på min promenad i kväll. Några av dem fastnade på bild. 😊

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
4

Och så en trädkrypare…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
4

Och några rådjur som födosökte på fälten…

Uppkatten
4

En kniphane simmade i ån…

Uppkatten
2

Och så fanns där korpar, insekter, harar som gömde sig i det höga, torra gräset. Och säkert fanns där också en hel rad andra djur - som jag aldrig upptäckte…
I fjärran hörde jag duvorna som frågade varandra: Vad heter du - vad heter du-u?

Carmarino
2

Trevlig kvällspromenad. Roligt att vi fick följa med. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Rådjurstoken
2

Mycket trevligt! Fina medvarelser lite varstans, det är så det ska vara. 🥰

Olle