Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 60 ggr
Rådjurstoken
5

Stina

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stina kommer att föda sina kid när som helst.

Rådjurstoken
4
Rådjurstoken
4

Detta är sista helgen för säsongen som hon och de andra rådjuren får mat av mig, för jag tänker inte aktivt locka hit dem när de har nyfödda kid. Visserligen skulle det vara underbart att få se de små kiden, men de är betydligt tryggare uppe i skogen än om de kommer för nära hus och folk.

Magi-cat
0

😍 Fina Stina!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
1

Ja, det kan inte vara långt kvar för henne nu. Kanske hon kommer och visar upp kidet (eller kiden; hon ser stor ut så kanske blir det mer än ett) så småningom.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Rådjurstoken
4

Tack för alla kommentarer till mina bilder. Stina är förstås alltid välkommen med sina kid, men för deras eget bästa ser jag helst att de håller sig gömda i skogen den första tiden. Jag gissar att hon kommer att få minst två kid, kanske rentav tre.

Carmarino
2

#5: Ja, det är det bästa, men hon kanske tar med dem till matplatsen till hösten. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ