Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 70 ggr
Rådjurstoken
6

Ekorrar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är så fint att se ekorrarna i morgonsolen.

Rådjurstoken
5
Rådjurstoken
5
Rådjurstoken
6

Idag såg jag att små ekorrungar har kommit fram, även om jag tyvärr inte hade tid att kolla dem så länge.

Carmarino
1

De blir extra vackra i morgonsol. 😍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Rådjurstoken
5

Idag har ekorrungarna varit framme igen.

Rådjurstoken
5

Tyvärr vågar jag inte fortsätta mata dem, för nyss såg jag att grannens katt var framme och smög på dem. En ekorrunge på marken är ett lätt byte för katten, så jag hoppas att de snart söker sig till något säkrare ställe.

Carmarino
1

Sötnosar. Synd att du inte kan mata dem. Hoppas också att de hittar någon säkrare matplats.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker