Grävlingar
Vad häftigt! Härliga bilder fick du också. Grattis! 👍
Olle
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
❤️
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vilka fina bilder, men oj så rädd jag skulle blivit.
#6 De var mer intresserade av maten än av mig. 😊 De gick runt i vassen och tjattrade och var väldigt kul att lyssna till.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#7: 😊
Fina. Har aldrig sett en levande grävling i naturen. Tyvärr bara överkörda vid vägkanten. 😥
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Ovanligt att se dessa krabater i dagsljus. Sötnosar. 💗
#10 Håller med! Men det var på väg att börja skymma, så de var nog bara lite tidigt ute 😊. Gissar att det kan ha varit vid 20-tiden ca.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#11 Ah, ok. Kanske också att mor med ungar har lite andra vanor?
Ingen aning. Jag funderar på om torkan kan ha spelat in - att det har varit svårare att hitta mat för dem? Här födosöker de alldeles intill en liten å. Men kanske behöver de ägna mer tid åt födosök när det är torrt?
Kan vara så förstås. Hoppas du får träffa dem igen. Sådana här foton är underbara och sällsynta.