Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 99 ggr
Rådjurstoken
6

Fjärilar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kungsmyntan är den perfekta fjärilsblomman. Den älskas av fjärilar av alla möjliga slag. Här är en silverstreckad pärlemorfjäril och en nässelfjäril.

Rådjurstoken
4

Slåttergräsfjärilar.

Rådjurstoken
4

Citronfjäril.

Rådjurstoken
4

Vitfläckig guldvinge, hane.

Rådjurstoken
4

Vitfläckig guldvinge, hona.

Rådjurstoken
4

Svartklinten i min äng uppskattas också av fjärilarna, även om kungsmyntan är storfavorit.

Carmarino
0

Så fina. Har inte sett några fjärilar här sedan de tog bort fjärilsbusken. Fast idag såg jag att de tydligen har planterat lavendel längs en av rabatterna vid huset bredvid. Åtminstone tror jag det är lavendel. Stod en bit ifrån så jag kunde inte lukta på dem, men de var väldigt lika lavendel.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Rådjurstoken
1

Lavendel borde kunna locka fjärilar, så du får hålla utkik när du går förbi! 🙂

Olle

Carmarino
0

#7: Går sällan förbi där, men får hålla utkik när jag är i närheten. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker