Grodan Boll
Fick en kompis när jag var ute på kvällspromenaden med hundarna igår.
Han/Hon var helt orädd, även när ena hunden gick fram och nosade. Jag såg inte först vad det var, det var mörkt och den såg ut som ett löv som låg på asfalten 😊
Vad söt! 😍🐸
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jättefin. 🐸
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Ja den var jättefin. Gillade färgen skarpt 🥰
Kul med en groda! Stor och kraftig verkar den också.
Olle
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
Har lite svårt att se skillnad, men undrar om det inte är en padda du träffat på? Kravlade eller hoppade den när den rörde sig?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Det är en vanlig groda (Rana temporaria). En padda har betydligt vårtigare hud.
Olle
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
#6: 👍
Har mest sett paddor. De grodor jag råkat på har varit rätt små, så det var därför jag undrade om den här kunde vara en padda.
- Redigerat 2023-08-30 18:10 av Carmarino
#5: Den hoppade riktig högt och långt 😉
#8: Då var det helt klart en Grodan Boll. 😁