Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettreptil
Läst 187 ggr
Draken
4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en KP. En hona på tre år, jag köpte henne som en belöning till mig själv när jag hade varit rökfri ett halvår 😁 Dyr var hon, men jag hade lagt undan alla pengar som jag skulle ha köpt cigaretter för, och pengarna räckte nästan hela vägen fram 😁

När jag köpte henne i 2020, så var hon en liten "mask" på 400 g. Nu är hon en ståtlig tjej på 150 cm och hon väger 1,6 kg 😁

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Draken
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hungrig tjej 🥰

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Carmarino
0

Så fin. Rätt lång för en kungspyton, eller…? Har för mig att de inte blir så mycket längre än så?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Tarotstollan
0

Stilig tjej!🐍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Rådjurstoken
0

Häftig sak! 😀

Olle

Mandra
0

#0: snygg tjej…får hon gå ut ur buren ibland?

jag var en gång i tiden sambo med en kille som hade pytonormar…dom är ju väldigt lena att klappa.

Draken
1

#2: Ja hon är lite stor för att vara KP. Frågade uppfödaren om detta när hon hade klivit över 120-130 som är normalt, och han sa att mamman också är rätt stor, så jag skulle inte oroa mig 😊

#3: #4: Tack 😊

#5: Jodå hon får komma ut ibland, men de skall helst inte hanteras om det inte behövs. Hon är helt handtam och det är inga problem att hantera henne. Hon är lugn och stabil om hon är ute 🙂 Däremot så får ingen annan hantera henne om inte jag står bredvid 😊

Ja hon är ganska len i skinnet, och helt torr. Många tror att de är slemmiga, men det är de inte alls 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
3

20210912_205814.jpg
När jag hämtade henne för 3 år sedan.

20230717_182016.jpg
Nu idag 😉

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Carmarino
0

#6: Kan ibland sakna känslan av att hålla i en varm och len orm. Det är så mysigt. 🐍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Draken
1

#8: Ja det är jättemysigt. 😊

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis