Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 99 ggr
[trädkrona]
4

På sin vandringsväg 🐸

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tusentals eller kanske flera miljoner små grodyngel på sin vandringsväg mot ytan för att möta dagens ljus. 🐸💚
Fascinerande process tycker jag. 😍
Jag förundras över naturens under! 😊

• Redigerat 2024-05-26 06:06 av [trädkrona]
Carmarino
1

#0: Grod- och paddyngel är fascinerande. Bägge börjar som svarta "pärlor". Vet inte hur det är med grodorna, men paddornas pärlor formas till långa trådar. Som pärlhalsband nästan.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
0

Och vilken häftig bild. Jag såg först ett landskap med dimma och moln.
(Du bör ange var bilden kommer ifrån, annars kan sajten få problem.)

Draken
2

#2: Det är nog TS egen bild.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[trädkrona]
0

#2:

Ska försöka tänka på det hädanefter. 😊👍

Tack 😊 Bilden är min egen.

[trädkrona]
0

#1:

Vad häftigt!! 🤩
Såg dom idag igen och då hade de släppt från stenmuren och alla simmade åt andra hållet. 🫡 Plötsligt kom en vattensnok upp 😱 som samtidigt simmade så graciöst. Jag bad en inre bön att den skulle låta dom små ynglen vara ifred. 🙏🫣

Carmarino
0

#5: Vattensnokarna föredrar nog de färdiga grodorna, men är de hungriga kan de äta ynglen också. Åtminstone är det min erfarenhet sedan den tiden när jag hade en vattensnok. Med tanke på hur många grodyngel det är så hade det nog blivit grodinvasion om alla hade överlevt.

Fångade grodyngel och släppte dem i en damm på tomten. När de sedan blivit till grodor så släppte jag ner snoken i dammen. Han jagade en del, men lyckades inte fånga så många vad jag minns. Tror han föredrog att fånga dem på land. Det roligaste var att de små grodorna tjuvåkte på ormen. De klättrade upp och satte sig på ryggen på honom och följde med när han simmade runt i dammen. En av dem var så djärv att den satte sig på huvudet på honom. De var bara 1-2 cm långa, så det var inga problem att få plats på honom. 😊

Det var synd att jag inte hade någon kamera till hands då, men det hade man inte så ofta på den tiden. Har inte ens något foto på ormen. Även om jag hade en kamera, så användes den inte så flitigt. Det var dyrt med film och framkallning då.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

• Redigerat 2024-05-26 12:44 av Carmarino