Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 236 ggr
Rådjurstoken
8

Silva tar avsked

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter en del om och men har jag varit tvungen att flytta till en lägenhet där jag inte har någon möjlighet att mata några djur. Men djur finns förstås inte alltför långt bort, så jag kommer säkert att smyga ut och försöka få dem på bild emellanåt. Här är Silva framme och tar avsked när jag var uppe och röjde ur huset i skogen som jag har hyrt i 22 år.

Carmarino
3

#0: Så tråkigt. Hoppas du har möjlighet att hälsa på dem ibland åtminstone.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Tarotstollan
1

#1. Så tråkigt att behöva flytta ifrån naturen in till en lägenhet men hoppas att du får det bra ändå och naturen finns ju där när du vill ut och kan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Rådjurstoken
3

Tack Carmarino och Tarotstollan. Det blir nog bra när jag väl kommer in i det hela. Även om jag bor i en lägenhet på andra våningen, bor jag fortfarande på landet och har inte långt till skogarna och fälten. En sak jag saknar är tystnaden, för det går en trafikerad väg precis här utanför. Fast det innebär ju också att jag har betydligt tätare bussar in till jobbet nu.

Carmarino
0

#3: Inget ont som inte har något gott med sig.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Snurrande Sprätten
0

#0: Oj jag förstår det är ledsamt att behöva lämna ett hem som är mycket nära djuren som du älskar så mycket. ❤️ 22 år är lång tid.

Men jag önskar å hoppas du kan fortsätta träffar dom ändå med lite resande ☺️

En härlig vacker bild ♥️

• Redigerat 2024-07-26 11:01 av Snurrande Sprätten
UlrikaD
0

Låter som att huset du flyttar ifrån är något jag skulle vilja flytta till!🙂

Rådjurstoken
1

Fast det skulle behövas en rejäl renovering i så fall. Taket hade läckt in i åtminstone 2-3 år utan att det har gjorts något åt det. Virket i väggarna hade till slut blivit så ruttet att det vimlade av hästmyror i det. Runt fönstren var det så dåligt att svartmyror kröp in och byggde bo i mina krukväxter. Senast Anticimex var på besök sa de att huset helt enkelt hade blivit obeboeligt, så det var bara att fly fältet. Annars var ju läget helt fantastiskt, och något sådant till rimlig hyra kan man ju inte räkna med att hitta igen.

UlrikaD
0

#7 Lät ju mindre kul.
Husvagn på tomten?🙂

Snurrande Sprätten
0

Ajdå det låter tyvärr som huset måste rivas helt och byggas nytt! 😯

Men Ulrikas ide att ha husvagn på tomten är ju genial!.👍
Om ägaren av tomten tillåter det förstås?

Rådjurstoken
1

Husvagn är tyvärr inte realistiskt i det här fallet. Nu bor jag i min nya lägenhet och orkar inte flytta mer inom överskådlig tid. Kanske någon gång i framtiden, om något toppenställe skulle dyka upp.

UlrikaD
0

#10 Det var nog mer en fundering för egen del. Skönt att du trivs!