Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-lätt
Läst 354 ggr
[Maria-Gerbiler]
0

Insekter - Kritik, tack! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade elevens val idag (foto) så jag gick ut och fotade med min kompis. Jag skulle jag vilja ha lite kritik så jag vet vad jag kan förbättra m.m. =)

Bild nr 1 - En nyckelpiga.

[Maria-Gerbiler]
0

Bild nr 2 - Någon som vet vad det är för insekt?

[Maria-Gerbiler]
0

Och bild nr 3 - Är inte säker på vilken insekt det är…

[Vargnatt-]
0

Jag tyckte verkligen om första bilden, fina färger och gillade att handen höll i bladet med nyckelpigan :).

frukost
0

Fina bilder :) *vill också ha elevens val*

OliviaJ
0

Jättefina bilder :) Härliga färger ;)

[Maria-Gerbiler]
0

Tack så mkt allihopa. =)

Något jag kan förbättra?

Cydonia
0

Bild 1 - Jag gillar kontrasten mellan stor människa och liten nyckelpiga. Skärpan, färgerna och beskärningen är bra, men jag stör mig ganska mycket på det vita i övre högra hörnet, det tar över ganska mycket så man inte kan koncentrera sig på motivet.

Bild 2 - Ganska tråkig vinkel om jag får säga så, det är ju oftast uppifrån vi ser småkrypen, så det skulle varit mer spännande om bilden var tagen från sidan. Sen borde du beskära så du har mindre luft bakom krypet och mer framför, som det är nu är krypet väldigt centrerat, och det är enligt mig inte jättesnyggt.

Bild 3 - Jag gillar den här bilden väldigt mycket! Även fast man inte ser så mycket av själva insekten, så får jag en slags mysig frihetskänsla av att titta på den, när insekten står och blickar ut över omgivningarna. Men även här är krypet centrerat, du borde prova att beskära i högerkant och underkant, då skulle bilden bli ännu bättre. Min favorit av dessa tre! :)

Zabbio
0

Gillar eg bara den första :)

''Det vita'' känns som en sol eller något, en del av bilden. Nyckelpigan är liksom tagen upp i ljuset på nåt sätt..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.