Harunge
En harunge var ganska villig att posera igår kväll.
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
Det är roligt med en så söt modell.
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
Väldigt söt. 😍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Väldigt söt harunge!!❤️❤️❤️❤️
Så söt! 😍
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Hararna och rådjuren på din nya plats börjar väl känna igen dig nu!😉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Tack för alla trevliga kommentarer till mina bilder! 🙂
#9 Hararna och rådjuren som jag har lagt in här under den senaste tiden är inte fotograferade på någon ny plats, utan i området som jag kallar för Daphnes marker. Det ligger ett par kilometer från mitt tidigare hus, och från min nuvarande lägenhet är det nog fem-sex kilometer att cykla för att komma dit. Det går ju an nu när jag har fått krafterna tillbaka efter den hemska sommaren förra året, men det är främst under lediga dagar som jag har tid och ork att ta en tur dit på kvällarna. Jag söker intensivt efter ett nytt litet hus i skogen, men har hittills inte hittat något som motsvarar vad jag vill ha. I min omedelbara närhet nu finns inget alltför spännande djurliv. Lite gråsparvar på lastbilsparkeringen här nedanför, ibland flyger grågäss över fälten, kajor och fiskmåsar syns ibland och någon gång kan jag se någon hare. Men rådjur - vad ska de här och göra? På fälten växer bara gräs, förutom lite örter i dikena längs kanterna. Rådjur är inga gräsätare utan vill ha lättsmälta, näringsrika örter. Sådana är det överhuvudtaget brist på i vår tids utarmade landskap. Tänk om jag kunde hitta ett hus som låg så avsides att jag kunde mata rådjuren på vintern igen! Jag gissar att mina foderställ står kvar där jag lämnade dem, och fortfarande skulle vara fullt användbara.
#10: Håller tummarna för att du hittar ett lämpligt hus snart. 👍👍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#10 Håller också tummarna! Hoppas du hittar den bästa boplatsen snart! 🍀
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen