Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 85 ggr
Rådjurstoken
5

En råget till

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en råget till som jag smög på igår.

Rådjurstoken
4
Rådjurstoken
4
Rådjurstoken
4

Det är inte lätt att hålla reda på vem som är vem, för det tycks finnas fler rågetter i området än jag först trodde.

Carmarino
2

Lika fin hon. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2

Så fina de är! 😍

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Liz85
2

#0: Du lägger ut en mängd fina djur i naturen. Har du nåt torn eller gömsle i skogen där du ligger och lurar på djuren med din kamera redo? Eller bor du så magiskt att du har de runt knuten?

Rådjurstoken
3

Tyvärr bor jag inte längre så magiskt att jag har djuren runt knuten. I 22 år hyrde jag ett litet hus i skogen, där jag hade djuren omkring mig och matade dem på vintern. Tyvärr blev jag tvungen att flytta akut förra året, och hamnade i en lägenhet på andra våningen vid en stor väg. Inte drömmen precis, så jag söker allt vad jag kan efter ett nytt litet hus i skogen. Men markerna ett par kilometer ifrån huset, där jag har brukat smyga omkring i många år, finns fortfarande inom räckhåll även om det nu är lite längre att cykla. Jag vet ju var djuren brukar hålla till och var det är lämpligt att smyga på dem utan att störa. Under fina, lediga kvällar är jag nästan alltid där och smyger omkring med kameran. Torn eller gömslen har jag aldrig använt, om man inte räknar huset som ett gömsle när jag satt vid det öppna köksfönstret och tittade ut över matplatsen.