Vilken kamera?
hej
jag kommer förhoppnings vis snart få hem en kattunge och tänkte passa på o köpa en snabb kamera som man hinner ta bilder med på en katt i action kameran (digital) jag har nu o vissa kameror jag testat är oftast ganska sega på att lagra bilden vad jag förstår är system kamera (digital) väldigt snabb på att ta bilder om man har rätt inställning förstås
men dem är lite dyra för mig så har ni tips på nån bra vanlig digital kamera som är ganska snabb? eller kanske en extra pris värd system kamera?
tack på förhand
Nikon d40 är ganska billig, men objektiven till den är dyra. Pentax K100D (super) är inte heller så dyr har jag för mig. Men har ingen egen erfarenhet av någon av dessa kameror.
Jag rekomenderar för övrigt Canon eos 400D och framför allt Nikon D80. D80n är dock ganska dyr, har ingen aning om vad cirka priset på 400D kan ligga runt. 6500 kr kanske?
Johanna - Instagram
Utan att ha testat den vågar jag rekommendera Canon S5 IS, en kompaktkamera med långzoom som du får för mellan 3.500 - 4.00 kr.
Jag har föregångaren, S3IS och tycker den är kanon. Har olika inställningar (där man bland annat kan välja t.ex. action), samt har möjlighet att ställa in helt manuellt om man vill det och tycker det är kul att utveckla sitt fotograferande. Har man bara haft en "sikta och tryck av" så kan steget till digital system vara lite stort, och då kan det här vara ett bra mellansteg för att se om man har nytta av en dyr kamera med massa inställningar.
Den klarar 2-3 bilder/sekund, även med blixt om man skulle vilja använda det (blixten laddar om snabbt, det är min uppfattning i alla fall de gånger jag testat det).
mvh Martin
ok tack för tipsen
ska kolla upp dem hmm men nikon verkar lite dyr för mig hade tänkt en på ca 3000-3500
undrar om någon har erfarenher av canon powershot A610 ? är den snabb?
putt
Canon powershot A610 vet jag inte men jag vet att Canon powershot A630 är ganska seg på att fota bilder.. ( jag har en sån)
:D
Någon Panasonic kanske? Har hört att Sonys W30 är snabb :)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
hmm panasonic har aldrig hört något om de märket är den bra?
Nikon Coolpix L3 använder jag och jag tycker den är bra :)
Jag har bara provat nikon d40 men den är jag väldigt nöjd med! x)
Tar mycket bilder på galopperande och spralliga hästar :P Blixten är bra med, kan ha så pass att pälsen ser ok ut på katten och det lyser upp utan att det ser för ''blixtigt'' ut, inga röda ögon heller :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

jag har Panasonic lumix DMC -TZ3 Den tar bra bilder om det är soligt ute, det finns många speciell inställningar för vad man ska ta kort på. Det är en Lång zoom kamera. liten och bra:) Men en speciell inställning för sport om man vill ta rörliga bilder.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus