Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 50 ggr
Rådjurstoken
6

Platsbocken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Platsbocken i det som en gång var Ferdinands revir hoppar över havreåkern…

Rådjurstoken
5

…och det höga, våta gräset på fältet intill.

Rådjurstoken
5

Emellanåt stannar han upp…

Rådjurstoken
5

…för att kolla läget.

Carmarino
0

Han har nästan lika fina horn som Ferdinand.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Rådjurstoken
4

Hornen är ganska lika Ferdinands, så det kan inte uteslutas att Ferdinand kan vara hans far. Jag har ett av Ferdinands fällhorn i min bokhylla, bland diverse prydnadssaker, så det är inte bara gamla bilder jag kan jämföra med. 🙂

Carmarino
0

#5: 👍😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Tarotstollan
0

Skulle precis skriva "kan det vara Ferdinands son"?

Ja, vi lär väl aldrig få veta.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Rådjurstoken
2

Nej, sådant kan man inte veta säkert om vilda djur. Om Ferdinand är hans far måste han vara minst fem år gammal, för Ferdinand dog någon gång under vinterhalvåret 2020-2021. Men det är ju möjligt att han är farfar? 🙂