Ekorrar
Bild 2
Var det också på Skansen?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#1: stämmer. Nära sälarna på en av de där landskapsstenarna.
#2: Det är rätt gott om ekorrar på Skansen har jag sett på Instagram. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Håller också bild #2 som favorit… :)
Underbart! Jag håller med om att bild 2 är riktigt fin, där ekorren sitter på stenen med grenverk i bakgrunden. I år har jag inte sett en enda ekorre vad jag kan minnas, och jag saknar dem mycket efter att förut ha haft dem omkring mig i skogen nästan hela tiden.
Rådjursboken av Rådjurstoken: https://butik.naturcentrum.se/produkt/i-daphnes-marker/
#5: Hoppas du får se några snart. De är verkligen fina djur. Och ofta lite nyfikna.