Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 63 ggr
Rådjurstoken
2

Ljus råget

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den ljusa rågeten i Daphnes marker börjar se oroväckande mager ut, trots att hon borde kunna leva gott på klövern i området.

Carmarino
2

Så tråkigt. 😞

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Magi-cat
2

Men lilla vännen! Tycker hon ser lite ledsen ut … 😥
Hoppas det är något som kan rätta till sig 💚

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Rådjurstoken
2

Ja, man kan alltid hoppas. Det är så sorgligt när hon nästan ser ut att be om hjälp, som jag ju inte kan erbjuda längre. Fin klöver finns som sagt i området, men frågan är hur mycket andra fräscha grönsaker som finns nu. Hade hela mångfalden funnits hade hon först kunnat ta en tugga av en växt som innehåller mycket C-vitamin, sedan en som innehåller mycket protein, och så en med mycket spårämnen osv. Fast felet måste inte vara att det inte finns tillräckligt med mat i området. Det händer att rådjur tappar eller skadar tänderna och på så sätt får svårt att äta. 😒

Magi-cat
2

😥💚

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen