Djurfoto iFokus

Djurfoto

Läst 65 ggr
Rådjurstoken
5

Mor och barn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En skygg rådjursmamma har hört något misstänkt.

Rådjurstoken
4

Är det något som knäpper bakom busken?

Rådjurstoken
3

Något är det…

Carmarino
0

Så söta.

Går det inte att stänga av ljudet på din kamera så att det inte hörs när du fotograferar?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Rådjurstoken
1

Tyvärr går det inte att stänga av ljudet på min gamla Canon EOS 6D. Om det går på nyare versioner vet jag inte. Men ljudet är så svagt att djuren oftast inte reagerar om de inte är mycket nära. Särskilt inte om det finns andra ljud omkring, till exempel fågelsång, susande träd eller avlägset trafikbuller.

Carmarino
0

#4: 👍😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Magi-cat
1

Så söta! 😍 Det syns att de är lite betänksamma. 🙂

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Skeppskatten Dina
1

Fina bilder! 🦌

🤗 Elisabeth och Amira 🐈