Lite hjälp
Jag behöver lite hjälp……
Jag har nyss köpt min första systemkamera och är riktigt sugen på att fota alla djuren man har =)
Destvärre så blir inte korten så intressanta …=/ . Så vad kan jag göra för att få korten lite mer "snygga". Jag behöver massa tipps på …jag vet inte vad ….men kanske olika vinklar , ljus , miljö eller nåt. Min fantasi är inte den bästa ;).
Djuren jag har är mestadels ormar i olika storlekar och det är dom som jag vill ha snygga kort på =).
Utrustningen jag har är en canon eos 400D med kittobjektiv och ett canon 50mm 1.8 .
Detta kortet är jag nog mest nöjd med …men som sagt …..det saknas nåt.
// Jonny
Träning :) Och så kan du ju kolla djurens beteende. Så t.ex nu så kanske du kom när djuren va trötta eller sånt :)

=) Mycket träning behöver jag ;)
Detta är inte enda tillfället som jag fotat djuren …..de flesta djuren jag har är nattaktiva och rör sig bra på kvällarna och det passar mig fint =) . Men inte nåra snygga bilder får jag .
Kanske man ta ut djuren och fota ? De flesta är ju trotts allt ganska lugna av sig =)
#2 Det är en bra idé :) Vad har du för djur förutom orm på nilden ;)

ner på djurets nivå. lägg dig ner, och sen kan du placera dom i en mer naturlig miljö
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Jag har bla. Röda regnbågsboor , vinkelnosboor , hogg islad boor (bild) , madagaskarboor , kungspyton , kungssnokar , mjölksnokar , trynsnokar och majsormar . Tot 20 st ormar . 1 spindel , kackerlackor , möss , råttor , natalråttor och en jättesöt iller =)
Det va nog allt tror jag…..
Jag tänkte jag skulle lägga upp lite bilder på de olika arterna i forumet för den som är intresserad .

#4 Kanon ! Det ska jag pröva =)