Shettis!
Nu när jag ändå är här inne och kikar så passar jag på att visa er tre foton jag tog på ett shettissto på väg till bussen i förra veckan. De är alltså tagna i all hast… Kritisera gärna, ris och ros!!
Inget är ändrat på dem, har bara lagt till mitt namn.

åå vad fina bilder:) riktigt söt shettis
Måste bara först säga: Vilken underbart söt häst!
Bild 1. Fin bild, hästen tittar mot kameran och är intresserad. Tycker dock att motivet är liite för centrerat och det är synd att bakgrunden är så utfrätt (helt vita områden) på en del ställen.
Bild 2. Min klara favorit, även om den inte är helt "felfri". Bakgrunden är, precis som på förra bilden, helt utfrätt på vissa ställen. På plussidan är dock att hästen är intresserad, har öronen riktade framåt och ser pigg och glad ut. Tycker dock inte om att ansiktet är mörkare än den del av hästen som syns precis bakom halsen.
Bild 3. Bilden känns väldigt sned och konstigt beskuren. Bakgrunden känns inte så jätte utrfrätt, men är vädigt rörig. Klona gärna bort staketet om du har möjlighet. Väldigt kalla färger. Det har det varit på alla bilder, men det känns tydligast på denna bilden.
Hoppas nu att du itne tog min kritik för hårt! ;)
Johanna - Instagram

#5 Tack så jättemycket för kritiken! Nejdå, tog den inte alls för hårt utan tycker i princip desamma som du gör ; )
Tycker också att de är lite kalla vilket stör mig, men dock inte att bakgrunden är så utfrätt, vilket säkert iof bidrar till att de ser så kalla ut….
Anledningen till att ponnyns huvud ser mörkare ut än kroppen är för att solen låg på bakifrån och glänste i pälsen och jag tänkte inte på att ställa in kameran så att ljuset skulle ha mildrats.
Att bild 3 är så sned är för att sötnosen står i en uppförsbacke och jag har tyvärr inget program för att kunna räta upp bilden eller klona bort staketet… = /
jag gillar korten man ser att det är en pigg liten shettis. Gillade dok 1 o 3an bäst (vilken vinterpäls :) )

#7 Tack! Javisst, det är ett piggt litet sto som är så söt i verkligheten = )
Hahaha, ja hon står på utedrift så vinterpäls har hon i överflöd!

fina…